Κυριακή 2 Αυγούστου 2020

Ευρυδίκη / Πούλλος Χ. Ανδρέας *




Να με περιμένεις· μ' ήλιο και βροχή
με βροχή και ήλιο να με περιμένεις!
Μόνο, μη χάσεις την εμπιστοσύνη σου σε μένα.
Με τα δάκρυα μου θα σκάψω το βράχο,
να' ρθω να σε συναντήσω∙
με την απελπισία μου θα κάνω τον Άδη ν' απελπιστεί
πως θα πάψω κάποτε να σε φωνάζω νύκτα και μέρα∙
νύκτα και μέρα θα τον ξεσηκώνω από τον ύπνο του,
ζητώντας σε σαν τρελός πίσω.
Με τους γόους και τους κοπετούς μου
θα μαζέψω τα ζωντανά της φύσης γύρω μου,
να με συντρέξουν στην αναζήτηση σου∙
κάθε κορφή κι ακρογιάλι θ'αντηχεί τη φωνή μου∙
κάθε πέτρα, π' άφησες πίσω σου,
θα σημαδεύει, αχνάρι ανεξίτηλο, το πέρασμα σου·
κάθε ηχώ μια φωτεινή αναλαμπή
του γρήγορου περάσματος σου πάνω από τις πέτρες
καθώς αστροβολούν στο φως.
Να με περιμένεις μόνο∙ μόνο να με περιμένεις.
Τ' άλλα, άσ' τα σε μένα∙ μ' ήλιο και βροχή
με βροχή και ήλιο να ξέρεις ότι θα σε συναντήσω!
Αν χρειαστεί, με τις χούφτες μου θα σκάψω το χώμα∙
με τη πνοή μου θα δώσω πνοή στ' άψυχό σου σώμα.

Να ξέρω μόνο πως δεν απελπίστηκες να με περιμένεις∙
ξέρεις, είμαι ικανός για όλα·
όταν αγαπώ τίποτα δε με σταματάει∙
μπορώ να κάνω τον Άδη να κατατρομάξει
με την επιμονή μου να σε γυρεύω από πόρτα σε πόρτα,
από σπηλιά σε σπηλιά, από κρυψώνα σε κρυψώνα.
Ξέρεις, μπορώ να κάνω τον κόσμο άνω κάτω,
αν είναι να σε συναντήσω∙
μόνο να ξέρω πως δεν απελπίστηκες να με περιμένεις∙
πίνεις ακόμα νερό στ' όνομα μου∙
ακόμα τ' όνομα μου σε κάνει ν'αναπηδάς από τον ύπνο σου,
απλώνοντας το χέρι να με τραβήξεις,
όπου και να βρίσκομαι, κοντά σου∙
ξέρεις, όπου και να βρίσκεσαι, θα'ρθω να σε συναντήσω∙
μ' ήλιο και βροχή με βροχή και ήλιο

να ξέρεις, θα σε συναντήσω!


*

Ο Ανδρέας Χρίστου Πούλλος είναι γιατρός και βραβευμένος ποιητής. Το συγκλονιστικό ποίημά του "Ευρυδίκη" είναι από τη συλλογή του "Μαθήματα Ανατομικής", Λευκωσία 2012. Η συλλογή είναι αφιερωμένη στην αγαπημένη του γυναίκα: Λίνα, την οποία δυστυχώς έχασε πριν λίγα χρόνια. 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου