Πέμπτη 15 Απριλίου 2021

Πούλλος Ανδρέας του Χρίστου: Άραγε θεέ μου και μ΄ αυτή την απόδειξη θα καταφέρω να τους πείσω;

 


Αγωνιώδη ερωτήματα επί του σταυρού
 
Άραγε θεέ μου και μ΄ αυτή την απόδειξη            
θα καταφέρω να τους πείσω;
Δε θάρθουν εκ των υστέρων ν΄ αμφισβητήσουν
τούτο ή το άλλο;
και τι θα προσθέσω προστιθέμενος
κι΄ εγώ στη μακριά χορεία των άμωμων
Αμνών;
Δε θάρθουν αύριον οι επιτήδειοι Λύκοι
να μου αλλάξουν τον αδόξαστο μέχρι
να με κάνουν δiκό τους;
Και που θα πεθάνω, Κύριε, που θα πέσω
στα πόδια τους σαν άψυχο κουφάρι
θα συγκινηθούν ποσώς;
Οι ίδιοι μήπως δε θα μαζέψουν τα σπασμένα  μου
κόκαλα
να μ’ αναδιαμορφώσουν εκ μυελού των οστέων,
να με κάνουν ένα μ’ αυτούς;
Άραγε θέ μου-και συγχώρα με για
τη βλασφημία μου-
παίζω κι ‘ εγώ το παιχνίδι τους  αποδεχόμενος
να πάρω τον από πριν ετοιμασμένο
ρόλο μου;
Μήπως, θε μου, κι αυτή η παράσταση
ξαναπαίχτηκε
με τους ίδιους ακριβώς σκηνοθέτες,
τους ίδιους ακριβώς ηθοποιούς
κι απλώς επιβεβαιώνω τη θέληση τους
να με παίζουν κατά τα κέφια τους,
κατά τα κέφια τους να με παραδώσουν
στα χέρια του αιμοδιψούς όχλου,
να με κλωτσά στο διηνεκές,
Στο διηνεκές ν’ ασελγεί πάνω στο ματοβαμμένο μου
Κουφάρι;
 
ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ( ΜΕΜΝΗΣΟ )
ΕΚΔΟΣΗ : 2006

**

                Προδοσία

Αφού δεν ήτα τέτοιος όπως λανθασμένα
τον πιστέψατε
τον παραδώσατε να σταυρωθεί.
Θα δοκιμάζατε στη συνέχεια
να τον επαναφέρετε στη ζωή.
Την επόμενη φορά ίσως και να τα κατάφερνε
καλύτερα
να ικανοποιήσει τις προσωπικές
ή και ομαδικές φιλοδοξίες σας!
 
Αιώνες μετά από τη σταύρωση κάποιου Ιησού
επονομαζόμενου και Χριστού
 
Εμείς ούτε ξέρουμε ούτε ακούσαμε,  πολλώ  μάλλον
δεν είδαμε τέτοιο πρόσωπο!
Κάποιοι ανώνυμοι κυκλοφόρησαν κάποιες φυλλάδες
που τις αντέγραψαν στη συνέχεια κάποιοι άλλοι ρυπαροί
Φυλλαδογράφοι μέχρι που τα πράγματα φτάσαν
ίσαμε μας.
Εμείς ούτε ξέρουμε ούτε ακούσαμε περί του εν λόγω
προσώπου.
Μας είπαν απλώς να τον αναφέρουμε στις κουβέντες μας
μιας και η συναναφορά του ονόματος του ηρεμεί
τα πνεύματα και σε κάποιους η συνήθεια αυτή προσδίδει πόντους
στη θρησκευτική τους ταυτότητα.
Για να είμαστε ειλικρινείς  μας φαίνεται πολύ απόμακρος ∙
και αν δεχτούμε ως αληθινές κάποιες ακραίες δηλώσεις του
δεν είναι του γούστου μας.
Πολύ Χίπις, βρε παιδί μου! και απ’ό,τι το δείχνουν
οι φωτογραφίες του έτρεφε μακριά και ρυπαρή κόμη∙
κουρελαρία πράγματα!
 
ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ‘’ ΜΙΚΡΑ ΔΟΚΙΜΙΑ  ‘Η ΚΑΙ  ΠΟΙΗΜΑΤΑ ‘’
ΕΚΔΟΣΗ: 2013

***

   Τελευταίες σκέψεις επί του σταυρού
 
Αν τελείωναν όλα εδώ θα μπορούσα με ήσυχη
συνείδηση
να ψιθυρίσω ‘’ θεέ μου τετέλεσται’’
και λέγοντας αυτά ν΄ αφήσω το πνεύμα μου
να εκπνεύσει.
Όμως τίποτα δε με πείθει πως το έργο μου
ολοκληρώθηκε∙
τίποτα δε μ΄ εφησυχάζει πως η αυλαία έπεσε
κάπου εδώ.
Μπορώ να διακρίνω τους Φαρισαίους να ενδύονται
άλλη στολή∙
μπορώ να διακρίνω τους δικούς μου να με αρνούνται
όχι τρις αλλά χίλιες  δεκατρείς∙
μπορώ να ξεχωρίσω τον Πιλάτο να αποποιείται
τις ευθύνες του
ξεπλένοντας ικανοποιημένος τα χέρια του∙
μπορώ να δω το δράμα μου να παίζεται κάπου
αλλού∙
κάποιος άλλος σταυρώνεται στη θέση μου∙
κάποιος δυστυχής άλλος να αίρει
το σταυρό μου∙
και αισθάνομαι σα το κακόμοιρο Βαραββά∙
κλαίω τη μοίρα μου σα το καταραμένο Βαραββά
που δε βρίσκεται άνθρωπος  να το ξαλαφρώσει
από το βάρος της καταλαλιάς∙
δε βρίσκεται δικαστής να το δικαιώσει
ενώπιον θεού και ανθρώπων!
 
ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΟΙΗΜΑΤΑ (ΜΕΜΝΗΣΟ )
ΕΚΔΟΣΗ: 2006



 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου