Γ
Σηκώνεσαι ελάχιστα
και βλέπεις στον άλλο Πενταδάχτυλο*
Φλαμούδι Δαυλό ιερή Ακαθθού*
μικρές πατρίδες της μέλισσας
που δεν τες τρυγάει κανείς
ξεροί βολβοί κυκλάμινων
που δεν τους χωρά’ η γη
σημεία των πολυβολείων
τώρα
ν’ αδιαφορούν
λιοχώρια των αιώνων
ν’ αποστρέφονται τον άνεμο
και τη μάνα του
και τη γενιά του
καρτζί*
στην άλλη θάλασσα
Κλείνεις τα μάτια επιστρέφοντας
ώρα που κατεβαίνει ο ήλιος
κι ο δρόμος παίζει μαζί σου
στες στροφές των υψάρων*
ανάμεσα Γαστριά και Πατρίκι*
η Βάλια σε αποχαιρετά
ίδια φιλία που αραιώνει
η μυρωδιά της
μόλις ο δρόμος ισιώνει κι ανοίγει
στο φως
Πρόκειται για την Αμμόχωστο
που σε πιτσιλίζει
χίλια κομματάκια το φως της πρώτης θάλασσας
σαν από πλατιά υγρή φλέβα υψάρων που συνεχίζεται
και σε προσεγγίζει ανεπαίσθητα
αυτό είναι λες το Πογάζι
καλός σταθμός
τα ζευγαράκια μετρούν το πέτρινο στήθος
της αποβάθρας
μέσα στ’ απλωμένα δίχτυα
τετραγωνίζεται όλ’ η θάλασσα [...]
-------------------------------------------
-------------------------------------------
*άλλο Πενταδάχτυλο : αναφορά στη βόρεια (και πιο όμορφη) πλευρά του Πενταδάκτυλου που βλέπει προς τη θάλασσα και εξακολουθεί σήμερα να είναι κατεχόμενη.
* Φλαμούδι, Δαυλός, Ακανθού ή Ακαθθού : κατεχόμενα χωριά της επαρχίας Αμμοχώστου, στους βόρειους πρόποδες του Πενταδάκτυλου. Στην Ακανθού υπάρχουν πολλές και ιστορικές εκκλησίες, γι’ αυτό και
χαρακτηρίζεται από τον ποιητή ως «ιερή».
*καρτζίν (επίρ.): απέναντι
* Αναφέρεται στη λοφώδη τοπιογραφία της περιοχής αυ τής του Πενταδάκτυλου.
* Γαστριά, Πατρίκι, (Μ)Πογάζι : κατεχόμενα χωριά της επαρχίας Αμμοχώστου, στην αρχή της χερσονήσου της Καρπασίας
--------------------------------------------
Λ
Βεβαιώνεσαι για τα μέλη σου
και γίνεσαι πιο δυνατός
όπως η πόλη* σε βλέπει μόνο όταν τη βλέπεις
όπως η ελευθερία σε βλέπει
δεν είναι για σένα τα προσχήματα
να πεις θέλω τη γη μου
--------------------------------------------------
*Πρόκειται για την Αμμόχωστο
---------------------------------------------------
η κλοπή δήθεν της γυναίκας του αδερφού του
ποιος την είδε σε ποιον το είπε
η παρεξήγηση με τον πατέρα του
για τον χαμό του αδερφού του
τόσο μεγάλος και δυνατός
πολεμιστής
πώς να τον πρόσεχε χωρίς να τον έθιγε
η πόλη
αρχαιότατη και τόσο νέα
να μετακινείται από ανάγκη
κατά το αρμύρισμα των υπογείων νερών
να κατεβαίνει και να κατεβαίνει
με άλλα ονόματα
αλλά πάντα η ίδια
με το μακρύ χέρι της ενδοχώρας της
να κρατά
μια θάλασσα πάνω και μια κάτω
η πόλη
μέσα στον ομφαλό της
να μεγαλώνει τη ζωή προσθέτοντας
κομμάτια από ένδοξο θάνατο
σου ανήκει αν είσαι πιο δυνατός
με άλλους μαζί ή μόνος
ελευθερίαν ποίει κι όλες τες τέχνες*
με τραγούδια τεχνοοικονομικά
και ποιήματ’ αναπτύξεως
να εμποδίσεις το αρμύρισμα των νερών
μην τύχει και ξεραθούν οι πορτοκαλιές
μην τύχει και ξεραθούν οι ψυχές
μην τύχει και η πόλη
μην τύχει και μηντύχεικαιμηντύχεικαιμηντύχεικαιμηντύχεικαιμην
τύχεικαιμηντύχεικαιμηντύχεικαιμηντύχεικαιμηντύχ [...]
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
*ελευθερίαν ποίει κι όλες τες τέχνες : Πρβλ. «Μουσικήν ποίει και εργάζου» από τον
Φαίδωνα του Πλάτωνα