Δευτέρα 18 Ιουλίου 2022

Μέρες του… / ΠΟΥΛΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

 


Στις μέρες μας τα ποντίκια
πήραν εξουσίες απεριόριστες∙
μας κυβερνούσαν κανονικά∙
πατούσαν με τα παπούτσια
στο κρεβάτι μας, ανέβαιναν λασπωμένα
στο τραπέζι μας ,σερβίρονταν μέσα
από το πιάτο μας κι αν κάναμε
πως αγανακτούσαμε μας δείχναν
με τρόπο τ ‘ακονισμένα δοντάκια τους.
Στις μέρες μας τα ποντίκια κήρυξαν
κατάσταση ‘’έκτακτης ανάγκης’’∙
μπορούσαν έτσι να κατεβαίνουν
ανενόχλητα τις σκάλες μας, να μπαινοβγαίνουν
στο σπίτι μας, να μας αιφνιδιάζουν στον ύπνο μας,
να μας εξελέγχουν στον ξύπνιο μας,
να μας επιβάλλουν πλήρως τους όρους τους∙
κι ουδείς μπορούσε ν ‘ανοίξει το στόμα του
να μιλήσει, ένεκα που τις γάτες φροντίσαμε
νωρίς να τις διώξουμε, ένεκα που τα ποντίκια
παραπλήθυναν σ ‘αριθμό  κι αποθρασύνθηκαν
σε βαθμό που δεν μας υπολόγιζαν.
Στις μέρες μας τα ποντίκια βγήκαν από τις τρύπες τους∙
διόλου δεν ντρέπονται να δηλώσουν ‘’ποντικοί’∙’
μάλιστα μερικοί το επέσειαν και σαν τίτλο
ευγενείας κι αν έκανες πως αντιδρούσες
κινδύνευες να καταγγελθείς και για συκοφάντης.
Στις μέρες μας τα ποντίκια κυκλοφορούν
με αμάξια πολυτελείας∙ συχνάζουν στα ακριβότερα
ρεστοράν κι απολαμβάνουν
τους εκλεκτότερους μεζέδες, ένεκα που  κανείς
δεν τολμά να τα εξελέγξει∙ κανείς δεν αποφασίζει
να ρωτήσει για το ’’πόθεν έσχες’’∙
κανείς δεν αποφασίζει ,έστω και για μια στιγμή,
να κάνει τουλάχιστο τη γάτα.
Στις μέρες μας τα ποντίκια πρωταγωνιστούν στη σκηνή∙
σημασιολογούν τα πράγματα, δίνουν νέες ερμηνείες στις λέξεις,
ανασυντάσσουν κώδικες, λεξικά κι ορθογραφίες∙
γενικά σφραγίζουν την Ιστορία με την παρουσία τους∙
κι ουδείς αρθρώνει λέξη στα συμβούλια∙
ουδείς συγκλητικός, ουδείς σοφός, ουδείς ακαδημαϊκός
τολμά ν ‘ανοίξει το στόμα του και να μιλήσει∙
γιατί  τα ποντίκια επέβαλαν πλήρως τη φιλοσοφία τους∙
κι ουδείς γνωστικός αμφισβητεί τα γρυλίσματα∙
ουδείς νουνεχής σηκώνεται να ξεσκεπάσει την παρωδία∙
ουδείς άνθρωπος βρίσκεται να βάλει τα ποντίκια
στη θέση τους, ένεκα που η τάξη των ποντικών
υπερακόντισε όλες τις άλλες σε αριθμό∙
ένεκα που η τάξη των ποντικών κατανόησε πλήρως
τις αδυναμίες μας και μας φέρεται σαν άρχουσα τάξη∙
σαν άρχουσα τάξη μας επιβάλλει πλήρως τους όρους της!

 
ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ‘’ΟΥΚ ΕΛΑΣΣΩ ΠΑΡΑΔΩΣΩ ‘’
ΕΚΔΟΣΗ: 1990
 
 
 
 

1974! / ΠΟΥΛΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

 


Αν μπορείτε, παρακάμψτε το!
περάστε από δίπλα του και συνεχίστε
αμέριμνοι τον δρόμο σας ομαλά, χωρίς
να κόψετε ταχύτητα∙ σαν τίποτα να μη συνέβη
εκεί κοντά∙ τίποτα να μην έφτασε στ’ αυτιά σας
από τις κραυγές και τους θρήνους του∙
κάπου εκεί ,πριν από χρόνια∙ πριν
από…μόλις  χτες!

Κυριακή 17 Ιουλίου 2022

Θέλω να είμαι το κλειδί του Φα στο κλειδί του Σολ σου. / Σολωμού Αλεξία


.
Θέλω να σε συμπληρώνω.
Να είμαι η γη στον αέρα σου.
Το 3 στο Ε σου.
Το Άλφα στο Ωμέγα σου.
Η δεύτερη γραμμή στο DNA σου
Το μαύρο στο λευκό σου.
.
Θέλω να σε συμπληρώσω,
φως των οφθαλμών μου.
Άστρο της νυχτός μου.
Ίασις της καμένης μου ψυχής.
Δάσος στην έρημό μου.
Αεράκι στο νερό μου.

Αλεξία Π. Σολωμού (μικρό βιογραφικό)

 Η Αλεξία Π. Σολωμού γεννήθηκε στη Λεμεσό. Έζησε στο Λονδίνο, στο Παρίσι, στη Νέα Υόρκη, στο Κέιμπριτζ και στη Χάγη. Είναι δικηγόρος στο επάγγελμα, με ειδίκευση στο δημόσιο διεθνές δίκαιο. Γράφει ποίηση από την παιδική της ηλικία. Φέτος εξέδωσε την πρώτη της ποιητική συλλογή με τίτλο "The Child Who Speaks to the Sea"

Βιογραφικό Σημείωμα του Ανδρέα Χρυσάνθου | Αλάσιου


Ο Αλάσιος (Ανδρέας Χρυσάνθου) γεννήθηκε το 1959 στην Πάφο. Έζησε τα παιδικά του χρόνια στην Τσάδα. Αποφοίτησε από το δημοτικό σχολείο Τσάδας και στη συνέχεια από το Β γυμνάσιο Πάφου. Σπούδασε ιατρική με υποτροφία του ΙΚΥ στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εργάστηκε στην Αθήνα όπου έκανε και την ειδικότητά του στη Μαιευτική Γυναικολογία. Ήρθε στην Κύπρο το 1993. Από τότε μέχρι σήμερα ασκεί την Μαιευτική -Γυναικολογία (από το 2006 στο Αρεταίειο Νοσοκομείο). Διετέλεσε πρόεδρος αρκετών επιστημονικών, πολιτιστικών και κοινωνικών φορέων και αντιπρόεδρος του ΔΣ του ΡΙΚ. Σημαντική είναι η προσφορά του στην Κίνηση Πολιτισμού και στον Σύνδεσμο Ιατρών Συμβεβλημένων με το ΓΕΣΥ, των οποίων παραμένει πρόεδρος μέχρι σήμερα. (από το αρχείο της ΕΛΚ)
Έργα: 
• Ο Γαλάζιος Πλανήτης, 1979
• Στο ρυθμό της προόδου (συμμετοχή με αποσπάσματα από τη συλλογή “Οι καλαμιές στην όχθη δεν σφυρίζουν άδικα” που πήρε το πρώτο βραβείο στο διαγωνισμό ποίησης για τα 40χρονα της ΑΟΝ- ΕΔΟΝ),1984
• Μια χάρτινη αγκαλιά, 2009
• ‘Ο ήρωας μου – η ελπίδα μου, Ένας αιώνας (τριλογία: ποίηση, διηγήματα, ανθολογία μεγάλων ποιητών), 2016
• Από Κύπρο ως Καρπάσι αγαπημένη Κύπρος (κοινή ποιητική συλλογή με τον Τ/κ ποιητή Αρίφ Αλμπαυράκ σε δύο γλώσσες, Ελληνικά και Τούρκικα), 2019
• Ωδή των ονείρων, Για τη Λάρουσκα και άλλες συλλογές, 1η έκδοση 2020
• Ωδή των ονείρων, Για τη Λάρουσκα και άλλες συλλογές, 2021 Εκδόσεις Αλμύρα
• Η εποχή της σφήκας, 2021 Εκδόσεις Αλμύρα ε-book
• Παρατηρητής στον λόφο των ονείρων 2022, ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ ποίησης Αλάσιου, e-book Συνδέσμου Πολιτισμού Ελλάδας Κύπρου / ΣΠΕΚ.

Ανδρέας Χρυσάνθου - Αλάσιος: Οι αδικαίωτοι


Μόνος περπατώντας ο λαός στη σκληρή ανηφόρα του
λίγο μιλούσε, λίγο αντιδρούσε κι ας έβλεπε τη μοίρα του.
Βρέθηκε έτσι μες στη φωτιά, μες στα ερείπια,
να κλαίει τους νεκρούς, σπαρακτικά ουρλιάζοντας,
κάμποσες φορές·
Έδειξε, κρίμα, την οργή του τότε που όλα τέλειωσαν.
Μέτρησε τους ήρωες, μέτρησε αγωνιστές,
μνημεία έστησε για την αντίσταση,
τίμησε αυτούς πατρίδα,
που αν και προδομένοι σε υπερασπίστηκαν,
έδειξε τους φονιάδες τους
κι άφησε εκεί που φυτρώνουν λουλούδια, στους τάφους τους,
την κατάρα του αιώνια.
Κάποιοι όμως έλειπαν, κάποιοι δεν καταμετρήθηκαν,
σκοτωμένοι από προδότες, με ένα όπλο στο στόμα τους,
σκοτωμένοι με φτυάρια μες τα σκοτεινά ,
γύρω απο δέντρο δεμένοι, πετροβολημένοι,
από μασκοφόρους πυροβολημένοι,
θλιμμένοι νεκροί, αγαπημένοι μας ήρωες:
οι αδικαίωτοι...
Κάτω απ' τη σκιά, θρηνήθηκαν, των δολοφόνων τους,
που περπατούν δίχως να ντρέπονται,
δίχως, ως τα σήμερα, έστω...να δακτυλοδείχνονται.

Νεόφυτος Παπαλαζάρου: Γράμμα στη μάνα μου


Μάνα,
από καιρό έλεγα να σου γράψω,
να σου 'λεγα για χίλια δυο πράγματα.
Εδώ στη ξενιτειά, ατέλειωτες οι στιγμές
που σ' έχω ανάγκη.
Πήρα να σε ζωγραφίσω
με το γλυκό σου πρόσωπο,
δακρυσμένα μάτια,
σκασμένο στα χείλια χαμόγελο
«Μάνα μαυροντυμένη».
Μάνα,
κλαις ακόμα,
σιωπηλά κάτω από τις φωτογραφίες
των δυο παιδιών σου,
κρατάς ακόμα αδειανές τις δυο καρέκλες
στο τραπέζι;
Ψέματα σου είπαν
πως χάθηκαν.
Δεν τ’ ακούς; Κάθε βράδυ
την πόρτα σου χτυπούν.
Στο σκοτάδι δεν τα βλέπεις;
Δυο αστέρια αγκαλιασμένα,
δείχνοντας σε μας
την ορθή πορεία.

Σωκράτης Γρηγοριάδης (Βιογραφικό σημείωμα)

 Ο Σωκράτης Γρηγοριάδης, εκπαιδευτικός και ποιητής, γεννήθηκε το 1939 στο χωριό Τσάδα της επαρχίας Πάφου. Είναι πρόσφυγας από την Κάτω Ζώδια και ζει στη Λευκωσία. Σπούδασε στο Διδασκαλικό Κολλέγιο Κύπρου, στο Εθνικό και στο Ελληνικό Ωδείο και στην Ανωτάτη Σχολή Μουσικής «Φραντς Λίστ» της Βαϊµάρης. Εργάστηκε ως καθηγητής σε σχολές Μέσης Εκπαίδευσης. Στα Ωδεία Εθνικό και Ελληνικό σπούδασε Μουσική και κατέχει πτυχία Ωδικής, Αρµονίας και δίπλωµα Φούγκας. Έγραψε έργα για Ορχήστρα Εγχόρδων. Έγραψε και εναρµόνισε – ενορχήστρωσε πολλά τραγούδια. Δίδαξε σε Ωδεία βιολί, κιθάρα και θεωρητικά. Μελέτησε ζωγραφική σε Σχολές της Λευκωσίας και έλαβε µέρος σε εκθέσεις ερασιτεχνών ζωγράφων. Δίδαξε σε όλες τις βαθµίδες της Κατώτερης και Μέσης Εκπαίδευσης και αφυπηρέτησε µε το βαθµό του Γυµνασιάρχη. Μετά την αφυπηρέτησή του, ίδρυσε τη Σχολή Μουσικής «Έµµετρον» και δίδαξε µουσική για 15 χρόνια. Έλαβε ενεργό µέρος στον αγώνα του 55-59, υπηρέτησε ως διµοιρίτης το 64-65 και έλαβε µέρος στις µάχες του Κτήµατος. Κατά την τούρκικη εισβολή υπηρέτησε στην Πολιτική Άµυνα. Υπήρξε πρόσκοπος για πολλά χρόνια και Ακέλας της περιφέρειας Πάφου την περίοδο 60-62. Συνεργάστηκε µε τον επιθεωρητή Μουσικής Μιχάλη Σταυρίδη για τη σύνταξη Αναλυτικού Προγράµµατος Μουσικής. Το 80-81 αποσπάσθηκε στην Μορφωτική υπηρεσία, όπου συντόνισε και επέβλεψε το διαγωνισµό για έργο λογοτεχνικό-µουσικό προς τιµή του Αρχιεπισκόπου Μακαρίου (επελέγη το έργο Μακάριος, ο νυν και αεί των Άνθου Λυκαύγη – Γιώργου Κοτσώνη). Είναι διακεκριµένος λογοτέχνης-συγγραφέας µε πλούσια εργογραφία.
[από το αρχείο της ΕΛΚ]

Έργογραφία
  •  Μουσικές ακροάσεις και σχετικά θέµατα (1977)
  •  Στην Κασέλα Υπάρχουν Χρώµατα (1989)
  • Τα πρώτα τραγούδια (1990)
  • Εξόριστη Αφροδίτη (1991). Το ποίηµα “Εξόριστη Αφροδίτη” πήρε το 1ο βραβείο, στον διαγωνισµό για την Παφία Αφροδίτη.
  • 2 συνθέσεις για Ορχήστρα Εγχόρδων
  • 8 τραγούδια για εκµάθηση αυλού
  • Ελαφρά και Λαϊκά τραγούδια
  • Εναρµονίσεις και ενορχηστρώσεις τραγουδιών
  • 3 βιβλία περί µουσικής
  • Έργα για σχολικό θέατρο
  • Διηγήµατα από τον Αγώνα
  • 12 Μανιφέστα, Έκδοση Αρχύτας, ΣΠΕΚ (2021)

ΜΑΝΙΦΕΣΤΑ : Της Ελευθερίας, Της Κύπρου (αποσπάσματα) [Γρηγοριάδης Σωκράτης ]

 
α. ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ
Είμαι ελεύθερος άνθρωπος, λες,
ψηφίζω όποιον θέλω,
αγαπώ όποιον θέλω,
μισώ όποιον θέλω,
δεν δίνω λογαριασμό σε κανένα.
Εγώ αποφασίζω τι θα κάνω
και κάνω ό,τι θέλω. Είμαι ελεύθερος.
Για δείξε μας λοιπόν τα σημάδια
από τις αλυσίδες που έκοψες
για να ελευθερωθείς.
Από απελευθέρωση σε απελευθέρωση
Πλάθεις το πρόσωπό σου
Ελεύθερος να σκέφτεσαι
Λεύτερος να συλλογιέσαι
Επιπόλαια να μην δρας
Υπεύθυνα να πράττεις
Θαρραλέα να προχωράς
Ερωτικά να ζεις
Ρωμαλέα να παλεύεις
Ωραία μόνο να επιλέγεις
Σωστός να είσαι στη ζωή
Ήττα να μην φοβάσαι
λεύτερος να λογάσαι.
β. ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ
Μας έκοψαν το ένα χέρι
και γέλασαν.
Εμείς τους αρπάξαμε με το άλλο.
Μας τό έκοψαν κι' εκείνο
και θριαμβολόγησαν.
Τότε εμείς τους αρπάξαμε με τα δόντια μας.
Αυτοί έσυραν το σπαθί με ψυχραιμία
και μας πήραν το κεφάλι σύρριζα.
Μα ως γέλασαν ευχαριστημένοι
και σχεδόν ετοιμάστηκαν
να ριχτούν στο πλιάτσικο
πνίγηκαν στο αίμα μας.
(Από την ποιητική σύνθεση 12 Μανιφέστα, Εκδόσεις Αρχύτας, Σύνδεσμος Πολιτισμού Ελλαδας Κύπρου, 2021)

Σάββατο 9 Ιουλίου 2022

Συγκομιδή / Τυρίμου Γ. Ελένη


Τώρα λοιπόν είναι ο καιρός της συγκομιδής !
Τώρα οι καρποί έδεσαν,
μέστωσαν στην βροχή
των δικών μας δακρύων,
στον δικόν μας πυρετό,
στην ζέστη της ψυχής μας.
τώρα διψάσαμε πολύ,
ο ύπνος κρατησε για Χρόνια,
κάπου τα βήματα μας χάσαμε...
μα τα σημάδια των καιρών
στάζουν αίμα - αίμα και δάκρυα,
η νάρκωση κράτησε πολύ,
έγινε παράλυση,
η σηψαιμία των μέσων,
των άκρων, της ζωής μας,
παντού δυσοσμία.
Η ώρες , οι μέρες γίνανε νύκτες,
πυροδοτούμενες
απέναντι στο άδικο
και η σιωπή έγινε κραυγή,
αντίλαλος σε κάθε κύτταρο,
σαν είδε το γέλιο των παιδιών
να χάνεται στο βουητό του φόβου,
τα πάντα να πνίγονται
στην ανασφάλεια,
στο ψέμα στην εκμετάλευση.
Τότε!!
γίνεται ο καιρός τής συγκομιδής όταν λύνεται η σιωπή!
και συναντιέται με την ανέχεια, γίνεται αξιοπρέπεια, σεβασμός, αγώνας για την ελευθερία.
Τώρα είναι ο καιρός της συγκομιδής!!!
Που ξυπνά η σιωπή και φωνάζει : είμαι <<άνθρωπος >>!!!
Πρέπει να ζήσω <<Ελεύθερος >>!!!.

Καζίνο ‘’η Πατρίς’’ / ΠΟΥΛΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

 


Την πατρίδα την εμπορεύονται
τραπεζίτες και χρηματιστές∙
την ξεπουλούν για πενταροδεκάρες,
αντί πινακίου φακής, για ένα ξεροκόμματο.
Τη βγάζουν στο σφυρί χρεωκοπημένοι
πολιτικοί ν ‘αποσβέσουν τα χρέη τους∙
την ιδιοποιούνται ευκαιριακοί πλουτο κράτες
να στολίζει το πέτο τους.
Την πατρίδα την ευτελίσαμε παραδίνοντας τη
για ξένη εκμετάλλευση∙
την υποθηκεύσαμε σε μαυραγορίτες τοκογλύφους∙
στο κορμί της ασελγούν Σάτυροι και Σειληνοί,
Προβατολύκοι και Λυκάνθρωποι.
Η τύχη της προκρίνεται σε ρωσική ρουλέτα∙
στην πράσινη τσόχα παίζεται η πατρίδα
και τα παιδιά της νίπτουν τας χείρας των∙
κι οι κερδοσκόποι την παζαρεύουν να βγάλουν
περισσότερα.
Την πατρίδα την εγκαταλείψαμε στην τύχη της∙
διακυβεύεται σε λέσχες χαρτοπαικτικές∙
σε καζίνα πολυτελείας άγεται και φέρεται
κι ο κρουπιέρης τη στοιβάζει και τη σκορπά.
Η πατρίδα δεν είναι πια καύχημα και τιμή μας
και κοιτούμε να την απαλλαγούμε σαν τύψη
που μας βαραίνει∙ και τρέχουμε στον πρώτο αγοραστή
να υπογράψουμε συμβόλαια μεταβίβασης.
Η πατρίδα δεν είναι σκέπη στο κεφάλι μας∙
δεν είναι πυρετός π ‘ανάβει το αίμα μας∙
δεν είναι το αέρι που υγραίνει τα μάτια μας∙
κατάντησε παθητικό και μπελάς.
Η πατρίδα δυσκολεύει τις κινήσεις μας∙
η πατρίδα δεν αποφέρει κέρδη στα ταμεία μας∙
η πατρίδα ζημιώνει τις καταθέσεις μας
κι οφείλει να πληρώσει τα σπασμένα ∙
οφείλει να συρθεί στην αγορά να καταλάβει
πώς λειτουργεί το χρηματιστήριο.
Την πατρίδα την εφορεύουν κάπηλοι στυγνοί
και απρόσωποι ∙τη βλέπουν σαν καθαρή
νομισματική μονάδα∙ τη χειρίζονται χωρίς το χέρι τους
να κολλά με συγκινήσεις κι ‘αναστολές∙
την εξαργυρώνουν στον πρώτο πάγκο κι ύστερα
ξαναγυρνούν στο παιχνίδι να συνεχίσουν με ‘’κόκκινο’’
και ‘μαύρο’’,’’πάρτα όλα’’,’’δώσε πάρε’’ χωρίς τύψεις
κι αναστολές σαν τέλειοι παίκτες  που δε σταματούν
μπρος σε πεζά συναισθήματα∙ σαν τέλειοι παίκτες
που δεν αφήνουν την Τύχη να πάρει την τύχη τους
στα χέρια της!
 
ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ‘’ ΟΥΚ ΕΛΑΣΣΩ ΠΑΡΑΔΩΣΩ ‘’
ΕΚΔΟΣΗ: 1990
 
 
 
 

Ουκ ελάσσω παραδώσω / ΠΟΥΛΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

 


Τουλάχιστον αυτό της τ ‘ορκιστήκαμε∙

μιλώ  για τον όρκο της εφηβείας μας∙

κι εκείνο το άλλο ‘’πολλώ κάρρονες’’

που επιδεικτικά βροντοφωνούσαμε

σνομπάροντας τους παλαιούς.

Πού πήγαν εκείνα τα πομπώδη;

πού κρύψαμε τον έφηβο των δεκαέξι

και δεκαοκτώ; πώς τον αλλάξαμε έτσι

που να καταντήσει αγνώριστος;

πώς παλιώσαμε τόσο νωρίς,

τόσο νωρίς προσγειωθήκαμε,

τόσο νωρίς βάλαμε νερό στο κρασί μας,

ύπνο στα βλέφαρα μας, προγούλια στις γραμμές μας;

Πώς αφήσαμε μια τέτοια φλόγα να σβήσει στα μάτια μας,

έναν τέτοιο πυρετό να περάσει ανεκμετάλλευτος;

πώς μας σάρωσαν έτσι τα χρόνια; πώς χαθήκαμε

κυνηγώντας φαντάσματα, κτυπώντας μια στο καρφί

και μια στο πέταλο, δουλεύοντας πότε το Μαμμωνά

και πότε το θεό;

Τουλάχιστον να μέναμε πιστοί στους όρκους μας∙

να κρατιόμαστε σταθερά στη γραμμή μας∙

όχι να την εξαπατούμε με  μισόλογα∙

να την ξεπουλάμε στον πρώτο πλειοδότη,

να της αφαιρούμε διαρκώς δικαιώματα∙

από πρώτη να τη μεταχειριζόμαστε σαν έσχατη,

από κυρά σαν παλλακίδα, από στολίδι και καύχημα

να την αντιμετωπίζουμε σαν βάρος και μπελά.

Να τη διατηρούσαμε τουλάχιστον εις’’οίαν κατάστασιν’’

την παραλάβαμε, όπως γράφουν και τα χαρτιά∙

όχι μισοερειπωμένη μπαμπόγρια, κακέκτυπο

του πρώτου της εαυτού, φωτογραφία της στιγμής,

όνειδος της εφηβείας ,ευτελισμός και παραχάραξη

μιας τέτοιας πολύτιμης προίκας.

Τουλάχιστον αυτό της τ ‘ορκιστήκαμε βάζοντας

θεούς και δαίμονες εγγυητές της αξιοπιστίας μας∙

κατεβάζοντας θεούς και δαίμονες προς επιμαρτύρηση

του αξιόχρεου της ζωής μας ∙καταθέτοντας

σαν ενέχυρο την ίδια τη ζωή μας ,αν παρ ‘ελπίδα,

τα λόγια μας αποδεικνύονταν κάλπικα∙

αν παρ ‘ελπίδα η ζωή μας σε κάποια στιγμή

διαμαρτυρούσε τους όρκους μας!

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ‘’ ΟΥΚ ΕΛΑΣΣΩ ΠΑΡΑΔΩΣΩ ‘’

ΕΚΔΟΣΗ: 1990

 

 

 

 

 

Μέρες του… / ΠΟΥΛΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

 
Στις μέρες μας τα ποντίκια
πήραν εξουσίες απεριόριστες∙
μας κυβερνούσαν κανονικά∙
πατούσαν με τα παπούτσια
στο κρεβάτι μας, ανέβαιναν λασπωμένα
στο τραπέζι μας ,σερβίρονταν μέσα
από το πιάτο μας κι αν κάναμε
πως αγανακτούσαμε μας δείχναν
με τρόπο τ ‘ακονισμένα δοντάκια τους.
Στις μέρες μας τα ποντίκια κήρυξαν
κατάσταση ‘’έκτακτης ανάγκης’’∙
μπορούσαν έτσι να κατεβαίνουν
ανενόχλητα τις σκάλες μας, να μπαινοβγαίνουν
στο σπίτι μας, να μας αιφνιδιάζουν στον ύπνο μας,
να μας εξελέγχουν στον ξύπνιο μας,
να μας επιβάλλουν πλήρως τους όρους τους∙
κι ουδείς μπορούσε ν ‘ανοίξει το στόμα του
να μιλήσει, ένεκα που τις γάτες φροντίσαμε
νωρίς να τις διώξουμε, ένεκα που τα ποντίκια
παραπλήθυναν σ ‘αριθμό  κι αποθρασύνθηκαν
σε βαθμό που δεν μας υπολόγιζαν.
Στις μέρες μας τα ποντίκια βγήκαν από τις τρύπες τους∙
διόλου δεν ντρέπονται να δηλώσουν ‘’ποντικοί’∙’
μάλιστα μερικοί το επέσειαν και σαν τίτλο
ευγενείας κι αν έκανες πως αντιδρούσες
κινδύνευες να καταγγελθείς και για συκοφάντης.
Στις μέρες μας τα ποντίκια κυκλοφορούν
με αμάξια πολυτελείας∙ συχνάζουν στα ακριβότερα
ρεστοράν κι απολαμβάνουν
τους εκλεκτότερους μεζέδες, ένεκα που  κανείς
δεν τολμά να τα εξελέγξει∙ κανείς δεν αποφασίζει
να ρωτήσει για το ’’πόθεν έσχες’’∙
κανείς δεν αποφασίζει ,έστω και για μια στιγμή,
να κάνει τουλάχιστο τη γάτα.
Στις μέρες μας τα ποντίκια πρωταγωνιστούν στη σκηνή∙
σημασιολογούν τα πράγματα, δίνουν νέες ερμηνείες στις λέξεις,
ανασυντάσσουν κώδικες, λεξικά κι ορθογραφίες∙
γενικά σφραγίζουν την Ιστορία με την παρουσία τους∙
κι ουδείς αρθρώνει λέξη στα συμβούλια∙
ουδείς συγκλητικός, ουδείς σοφός, ουδείς ακαδημαϊκός
τολμά ν ‘ανοίξει το στόμα του και να μιλήσει∙
γιατί  τα ποντίκια επέβαλαν πλήρως τη φιλοσοφία τους∙
κι ουδείς γνωστικός αμφισβητεί τα γρυλίσματα∙
ουδείς νουνεχής σηκώνεται να ξεσκεπάσει την παρωδία∙
ουδείς άνθρωπος βρίσκεται να βάλει τα ποντίκια
στη θέση τους, ένεκα που η τάξη των ποντικών
υπερακόντισε όλες τις άλλες σε αριθμό∙
ένεκα που η τάξη των ποντικών κατανόησε πλήρως
τις αδυναμίες μας και μας φέρεται σαν άρχουσα τάξη∙
σαν άρχουσα τάξη μας επιβάλλει πλήρως τους όρους της!
 
ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ‘’ΟΥΚ ΕΛΑΣΣΩ ΠΑΡΑΔΩΣΩ ‘’
ΕΚΔΟΣΗ: 1990

 

Βραδιά ποίησης στον Δήμο Γερίου την Τετάρτη 13 Ιουλίου 2022, στις 7:30 μ.μ. στην Πλατεία Ηρώων στο Γέρι.

 


Τρίτη 5 Ιουλίου 2022

Ανοικτή Πρόσκληση σε λογοτέχνες για συμμετοχή στις Λογοτεχνικές βραδιές /Αυγουστος 2022

 


Ανοικτή Πρόσκληση σε λογοτέχνες για συμμετοχή στις Λογοτεχνικές βραδιές που θα διεξαχθούν τον Αύγουστο του 2022 στην αποβάθρα Λάρνακας.

Η Πολιτιστική Κίνηση Λάρνακας ΦΙΛΟΠΟΛ και ο Δήμος Λάρνακας διοργανώνουν τον ερχόμενο Αύγουστο (12/8 και 26/8) δυο λογοτεχνικές βραδιές, στην αποβάθρα Λάρνακας. Προσκαλούμε τους λογοτέχνες (ποιητές ή πεζογράφους) να συμμετάσχουν στις εκδηλώσεις μας απαγγέλλοντας ή διαβάζοντας δικά τους έργα.
Όσοι και όσες επιθυμείτε να λάβετε μέρος, παρακαλώ όπως αποστείλετε μέχρι και τις 17 Ιουλίου 2022 στην ηλεκτρονική διεύθυνση angelakaimaklioti@gmail.com, πολύ σύντομο βιογραφικό και τη συμμετοχή σας (ποίημα ή πεζό). Το θέμα είναι ελεύθερο και ο χρόνος που θα έχετε στη διάθεση σας είναι 5-7 λεπτά.