Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2020

Ποίηση της Δέσπως Πηλαβάκη στην Κυπριακή Διάλεκτο

 


Η ΠΡΟΙΚΑ

 

Εψές εποτζιοιμήθηκα

τζι όρομαν είδα ότι

μες την βουλήν εκάθουμουν

τζιαι θέση μου η πρώτη

 

Εκόρτωννα , εκαπάρτιζα

έκαμνα τον μιάλον

τζιαι νόμιζα πως σγιαν εμέν

στον κόσμον εν έσιει άλλον

 

Όσον για τη διαφθοράν

σε κάθε μου ομιλίαν

για πάταξην εφώναζα

τζιαι μιάλην τιμωρίαν

 

Ελάλουν , τούτος ο λαός

ποττέ εν θα ξυπνήσει

τζι αν προδωθώ , το κόμμαν μου

θα με υποστηρίξει

 

Ο νόμος τζιαι το σύνταγμαν

εμένα θα προιτζιήσει

τζι άεις τον κόσμον να πεινά

εν άσσιημη η κρίση

 

Ποιός θα τολμήσει μάνα μου

μιτά μου να τα βάλει

Είμαι ψηλά ιστάμενος

τζι η θέση μου μιάλη

 

**

ΑΠΑΙΤΗΣΗ

 

Δυστυχισμένε μου λαέ

που έφκολα ξιχάννεις

έσιεις αρρώσκιαν βαρετήν

ποττέ σου εν θα γιάνεις

 

Το θάμμαν τρεις μέρες κρατεί

την τέταρτην στ αφκά σου

εσέναν αν μεν σκέφτεσαι

λυπήθου τα παιθκιά σου

 

Ξικόλλα που τον καναπέ

έφκα τζιαι πιάς τες στράτες

ως πόσον τζιείνοι τον μεζέν

τζιαι σούνι τες πατάτες

 

Πλουτίζουν πας την ράσιην σου

τζιαι σού τους πισκαλίζεις

για λλόου τους στήννεις καφκάν

τζιαι τους ξαναψηφίζεις

 

Κλέφτουν σε , περιπαίζουν σε

άννοιξε πκιόν τα μμάθκια ,

στον σιύλλον έναν κόκκαλον

τζι οι κλέφτες στα παλάθκια

 

Μεν την βραβέφκεις την κλεψιάν

φώναξε για να δούσιν

τζι οι κλέφτες που σε πρόσβαλαν

στην φυλακήν να μπούσιν

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου