Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2019

Αλεξία Βίκτωρος: Πέντε (5) Ποιήματα





Ταπεινά βλέφαρα
Για πόσο μπορούν να αντέξουν τα μάτια χωμένα στην αμμουδιά ;
Μπουκωμένα με χρυσόσκονη.
Τα βράγχια τους σφραγίζονται.
Κι οι ψηφίδες της ακτής σχηματίζουν το πιο όμορφο εικόνισμα,
μπροστά στο κάμωμα του ρευστού ουρανού.
Δυο ηλίανθοι δεν μπορούν να στροβιλίζονται μες σε χρυσαφένιες στεριές για πολύ.
Τους κακοφαίνεται όταν πλουτίζουν από το τίποτα!

**

Παράδοση
Αν έπρεπε να φθείρονται τα φτερά μου από τον πόνο μιας αγάπης,
θα τα έφερνα σε εσένα,
να τα νεκρώσεις και γδαρμένα και άτσαλα να μου τα καρφώσεις στο στήθος.
Τα πισώπλατα χτυπήματα δεν τα προτιμώ...
Πώς αλλιώς θα βλέπω τα μάτια σου,
καθώς η όψη σου παρατηρεί το σκίρτημα του παράλυτου λαφύρου;

***

Πώς να σωπάσει η ψυχή, όταν οι τένοντές της ωρύονται;
Όταν οι ρίζες της ασφυκτυούν μέσα στο λίπασμα που μπουκώθηκαν.
Παραμορφωμένη αφηγείται με σφιγμένα άκρα.
Δήθεν ορθοέπεια.
Μες στον κρότο της συγκρατημένης της ανάσας,βρυχείται.
Απόρησα όταν την είδα απέναντί μου...
Έχει και η καρδιά, μυαλό;
Και ξεστόμισα κοιτώντας την στα μάτια :
"Έχεις πολλά να μάθεις ακόμα άφωνο ,καημένο μου παιδί".
Με κοίταξε σαστισμένη και μου είπε κοφτά με μισογεμάτο στόμα :
"Μα εγώ σου μιλούσα τόση ώρα. Δεν ακούς; "

****


Ορκωμοσία βλεφαρίσματος
Νύμφη της αβύσσου,
Η τρύπια ανάσα,
Με άσπρα πέταλα στους ώμους.
Στεφανωμένη ανακήρυξη αγιότητας του έρωτα.
Μόνο έτσι η ελευθερία του προσεύχεται.
Και χαραγμένη με μύρο,
θέτει η ψυχή όρους στα μάτια της:
Να μην κλείσουν ποτέ μακριά από την ευτυχία που της παραχώρησε ο Θεός σε αγκάλες ευλογημένες.
Υπόσχεται επιτέλους η μοίρα στα ματόκλαδά σας:
"Σαν ρυάκι θα κυλά το αίμα των στιγμών σας μες στις κόρες των φλεβών."
Ύμνος η αφήγηση των οφθαλμών σας.

*****

Άλαλος συγγραφέας
Αχ, σιωπή μου... Και να ήσουν αειθαλής!
Έτσι μόνο θα άντεχα τη μοναξιά κάτω απ' τη γέφυρα που διασχίσαμε.
Κι αν το χέρι έχει βρει συντροφιά τον χείμαρρο που παρασέρνει τα νούφαρα σε ρεύματα από δροσερά και τρύπια πούπουλα ,
εξακολουθώ να ρωτώ:
"Τι γυρεύει σε γκρεμό η βουβά βουερή ψυχή μου;"
Αγγίζοντας τα συντρίμμια, δεν απάντησα.
Η ανεξάρτητη αφή τελικά αγγίζει ό,τι θέλει και μετά δεν ομιλεί σταράτα.
Δήθεν βραχνή σιγοτραγουδά κολυμπώντας.
Αυτή είναι ελευθερία!;
Οπλισμένα να στοχεύεις μόνο το χαρτί;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου