Η Κυπριακή ποιητική παράδοση,η Κυπριακή ποίηση, έχει τις πηγές της πολύ βαθειά στο χρόνο, φτάνοντας μέχρι τις εποχές εκείνες που ανδρώθηκε το έπος. Τόσο ο χαρακτήρας της όσο και το περιεχόμενο της καθρεφτίζουν την ελληνικότητά της. Με τις σκέψεις αυτές προσπάθησα και προσπαθώ να δημιουργήσω μια Ποιητική Ανθολογία του Ποιητικού λόγου των Κυπρίων Ποιητών/τριών. Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας αναρτώνται και ανακοινώσεις για ποιητικές και γενικότερα λογοτεχνικές εκδηλώσεις αλλά και συνεντεύξεις Κυπρίων ποιητών/τριών, ώστε οι σκέψεις,οι ιδέες και οι ανησυχίες τους να γίνουν ευρύτερα γνωστές.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΚΟΓΚΑΣ
Το παρόν Ιστολόγιο δεν είναι κερδοσκοπικό. Ως μοναδικό στόχο έχουμε να γίνει μικρή βιβλιοθήκη της Κυπριακής Ποίησης στο διαδίκτυο και να προωθήσει τη Ποίηση των Κυπρίων Δημιουργών.

Τετάρτη, 12 Αυγούστου 2015

Τα αεροδρόμια ρυπαίνουν*



Του Σταύρου Χατζησάββα

 Στην Κύπρο λειτουργούν δυο διεθνή αεροδρόμια, της Λάρνακας και της Πάφου. Διεθνώς, είναι αποδεδειγμένο, ότι έργα τουριστικών υποδομών όπως είναι τα αεροδρόμια, τα λιμάνια κ.α. αναβαθμίζουν το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν των χωρών, αλλά και τις ίδιες τις περιοχές μέσα στις οποίες οικοδομούνται.

Τέτοια έργα ενισχύουν την τουριστική ανάπτυξη, δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας, καθώς και πολλαπλά άλλα παράπλευρα οικονομικά οφέλη. Ο Πρόεδρος και Βουλευτής Οικολόγων Γιώργος Περδίκης μετέφερε στην Βουλή των Αντιπροσώπων, σε αρκετές περιπτώσεις το αίτημα των κοινοτήτων και των δήμων που συνορεύουν με το αεροδρόμιο Λάρνακας για αντισταθμιστικά μέτρα και κίνητρα ανάπτυξης. Το αίτημα αυτό φαίνεται εκ πρώτης όψεως ως υπερβολικό. Μια πιο προσεκτική μελέτη όμως το καθιστά απολύτως δικαιολογημένο.

Οι επιπτώσεις στο περιβάλλον και στην ποιότητα ζωής των πολιτών, τα σπίτια των οποίων, είτε γειτνιάζουν με τα αεροδρόμια, είτε βρίσκονται κάτω από αεροδιαδρόμους προσγείωσης και απογείωσης  είναι τεράστιες.

Θα πρέπει δήμοι και κοινότητες που επηρεάζονται αρνητικά από αυτές τις συνθήκες να οργανωθούν και να διεκδικήσουν κάποια αντισταθμιστικά μέτρα από τις αρμόδιες αρχές των αεροδρομίων. Οι κοινότητες και οι δήμοι θα μπορούσαν να επωφελούνται με κάποια μικρή έστω, οικονομική χορηγία ως αντιστάθμισμα της έντονης οχληρίας τόσο σε ρύπους από τα αεροπλάνα, αλλά και από τους έντονους θορύβους κατά τις απογειώσεις και προσγειώσεις των αεροπλάνων, καθ’ όλη την διάρκεια του 24ώρου. Πρόκειται για μια αξίωση απόλυτα κατανοητή και δικαιολογημένη.
Βέβαια κανένα αντισταθμιστικό μέτρο δεν μπορεί να αντικαταστήσει την υγεία των πολιτών. Γι αυτό θεωρώ ότι το καλύτερο αντισταθμιστικό μέτρο, είναι, η διαχειρίστρια εταιρεία των αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου, μέσα στα πλαίσια της κοινωνικής της εταιρικής εικόνας και προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο, να προχωρήσει άμεσα σε λήψη μέτρων ώστε να μειωθεί η ηχορύπανση από τη λειτουργία των αεροδρομίων της.

Το ότι έχει υποβαθμιστεί αισθητά, η ποιότητα ζωής, η υγεία ακόμα και ασφάλεια όλων των κατοίκων των περιοχών που έχουν οικοδομηθεί τα δυο αεροδρόμια είναι γεγονός. Με την παραχώρηση κάποιων αντισταθμιστικών μέτρων (είτε υπό το καθεστώς οικονομικής χορηγίας, είτε με την δημιουργία πάρκων, παιδότοπων σε γειτονιές, δήμων και κοινοτήτων) από την διαχειρίστρια εταιρεία των αεροδρομίων, αυτόματα  οι αρχές τις τοπικής αυτοδιοίκησης, θα έχουν την δυνατότητα να δώσουν με τη σειρά τους  επιπλέον κάποια αντισταθμιστικά οφέλη στους πολίτες. Όπως για παράδειγμα την μείωση τοπικών φόρων και φόρων ακίνητης περιουσίας.

Σταύρος Χατζησάββας
Επαρχιακός Γραμματειακός Λειτουργός Οικολόγων Λάρνακας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου