Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2014

ΑΓΧΟΝΗ ΚΑΙ ΕΡΩΣ / Ιωσηφίδης Ιωσήφ


Λύα, να κι η επιστολή μου στον Κυβερνήτη Κύπρου,*
ίδια και στον κλέφτη Πρέσβη ενενήντα χρόνια πριν.**

‘You, diabolic kleptomaniac, catastropher of History,
ironic egoist, sarcastic, sycophantic hypocrite, pause
your metallic tyranny over our authentic thesaurus.
Cyprus is a charismatic and talented Metropolis,
an anthology of democracy, a galaxy over chaos,
a microcosm of gigantic adamants, an ideal oasis.
You are pseudo Alpha and Omega of labyrinth,
a barbarian, atheistic plutocrat of pyrotechnics.
Hercules criticizes your paroxysm, cauterize you
With seismic lava, microbes, crises, typhoons.’

Ξέρω, θα με κρεμάσουν κι ας ζητώ απλά Ελευθερία
με παρέα το κατάλευκο χιόνι, βουνά και ρεματιές.
Όλα κι αν τελειώνουν, είμαι ήρεμος, ψυχή πανέτοιμη,***
χαρούμενος στην πιο όμορφη μέρα της ζωής μου!
Μια φορά κανείς πεθαίνει, ποτέ ο έρωτάς μας, Λύα,
έλα στο μνήμα άναψε κερί, μην κλαις αφού υπάρχω,
στο χώμα βύθισε μαντήλι κι ας κρατάμε τις άκρες του
να χορέψουμε συρτάκι, εγώ κάτω απ’ το χώμα μου,
εσύ πάνω, με το χρώμα του γέλιου σου στο νου μου.
Ένα γαρύφαλλο που έκλεψα για σένα παίρνω στη γη,
ο σπόρος του να φυτρώνει, ο ανθός του να σε βρίσκει
κι οι μέλισσες του να κεντούν τους κλέφτες θανάσιμα.
Του σπαθιού μου η λεπίδα, λάμπει για σένα πατρίδα.


Από την ανέκδοτη Ποιητική Συλλογή ΚΟΥΡΟΣ ΚΑΙ ΚΟΡΗ



* Harting, Κυβερνήτης της Κύπρου. Αρνήθηκε – όπως και η Βασίλισσα – να δώσει χάρη.
** Palma di Cesnola, Πρέσβης ΗΠΑ (Λάρνακα 1865–1877). Έκλεψε τους αρχαίους θησαυρούς της Κύπρου, με τους οποίους δημιούργησε το Metropolitan Museum της Νέας Υόρκης.

*** Έκθεση Διευθυντή Ιατρικών Υπηρεσιών της Αγγλικής Διοίκησης, 11 Μαρτίου 1957.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου